top of page
Пошук

Навіщо компанії щасливі співробітники?

  • clientpartnerwest
  • 20 вер. 2021 р.
  • Читати 4 хв

Оновлено: 4 дні тому



Оксана Лещенко - Психотерапевт, co-founder Студії корпоративної психології 4ID і Центру психології і трансформації Self


Опубліковано на: NV


Будь-яка бізнес-структура — це живий організм, головним двигуном і джерелом живлення для якого є його співробітники. Коли «движок» справний, а організм «харчується» добре й регулярно, то і результати відповідні. І навпаки.

Задоволений життям і своїм становищем співробітник — головна цеглинка успіху будь-якої компанії.


Щастя — благополуччя — успіх


Перші well-being-методи — це програми, які були впроваджені мультинаціональними корпораціями для підвищення своєї ефективності. Почалося все просто — в Штатах у 1970-ті роки почали набирати популярність «фітнес-програми» — компанії давали співробітникам пільги на зміцнення здоров’я. Тоді увагу звертали на питання фізичної активності та оздоровлення.


Програми Mental Health («ментальне здоров’я») увійшли в практику на початку 2000-х. Well-being — це комплексний підхід, який містить всі аспекти життєдіяльності людини. Сучасна концепція «благополучного співробітника» — це створення середовища, в якому людина, досягаючи стану повної задоволеності життям, здатна повністю розкрити свій потенціал і 100% віддатися на благо себе і своєї компанії.

Жити, горіти і не вигоряти: чому важливо бути благополучним

Зовсім недавно основною функцією HR у компанії було управління фінансовою мотивацією. Світ змінився кардинально, особливо за останні два роки. І тепер уже ясно, що на результат роботи співробітника, крім фінансової складової, впливає його «загальне відчуття щастя і благополуччя».


Згідно з дослідженнями Gallup, американського інституту з вивчення громадської думки, 7 з 10 міленіалів відчували вигоряння на роботі тією чи іншою мірою хоча б раз у житті.


Вигорання — це те, що не можна вилікувати шелестом купюр у гаманці, про що красномовно говорять цифри: 48% співробітників залишають компанії через вигоряння і низьку зацікавленість у результатах праці.


А ще вигоряння для співробітника — це проблеми зі здоров’ям:


  • підвищення ризику піти на лікарняний — на 63%.


  • Підвищення ризику потрапити в лікарню в кареті швидкої допомоги — на 23%.


Незадоволена собою і результатами своєї роботи людина у 2,6 раза більше бажає піти з насидженого місця в пошуках кращого місця, бо попереднє не задовольняє.


Щастя на роботі — хіба таке буває?


З точки зору звичайної людини, well-being — це комплекс заходів, спрямованих на:


  • вироблення корисних звичок,


  • зниження ризику захворювань серця і судинної системи,


  • поліпшення сну і якості відпочинку,


  • вироблення навичок управління стресом,


  • зниження ймовірності вигоряння на роботі,


  • міцне психічне здоров’я.


Фахівці Gallup виявили всього 5 компонентів, що впливають на стан благополуччя людини:

1. Фізичне здоров’я — це відчуття впевненості в завтрашньому дні, безпека і медобслуговування. Це правильне харчування і достатня фізична активність.


2. Соціальний компонент — це атмосфера довіри і поваги в колективі. Це команда однодумців, в якій зважають на думку кожного. Це дотримання балансу «робота/особисте життя».


3. Кар'єра — це зрозумілі і справедливі перспективи зростання, можливість самореалізації.


4. Фінансова складова — це не просто «шматок хліба», а можливість піклуватися про себе і свою сім'ю, можливість повноцінно закривати свої потреби і нормально відпочивати.


5. Можливість зробити внесок у суспільство — це основне, що визначає різницю між «хорошим» і «відмінним» життям. Приносити користь іншим — одна з базових потреб людини.


Якщо «просідає» хоча б один з перерахованих факторів — людина не здатна на 100% віддаватися роботі. Звідси висновок: якщо компанія допоможе підвищити рівень добробуту співробітників, зросте їхня залученість, зростуть і бізнес-показники.



Що щороку втрачають компанії


Втомлені, вигорілі співробітники не в змозі продукувати нові ідеї і думки, не в змозі зосереджено виконувати свою роботу — компанія зазнає збитків.


Статистики про Україну немає — комплексні дослідження не проводяться. Але ми маємо зарубіжний досвід, виражений у цифрах, і вже спостерігаємо напіввигорілих фахівців, які шукають можливість самореалізації.


За даними консалтингової компанії McKinsey, щорічно американський бізнес втрачає до $200 мільярдів на рік на медичне обслуговування своїх співробітників.


А у Великобританії, наприклад, 54% робочих днів щорічно витрачається на проблеми з фізичним і ментальним здоров’ям персоналу.


І на противагу, інша статистика: 88% співробітників залучаються до роботи охочіше і бажають приносити більше користі компанії, якщо відчувають турботу про їхнє благополуччя з боку керівництва.


Well-being співробітника з точки зору бізнесу


На що впливає благополуччя співробітника в компанії:


  • Продуктивність. Комплексний well-being-підхід підвищує продуктивність праці.


  • Команда. Відчуття себе цінним співробітником веде до підвищення компетентності. Атмосфера відкритості та довіри сприяє розвитку нових навичок і прийняття кращих рішень.


  • Таланти. Якщо в компанії дотримується баланс «робота/особисте життя», якщо роботодавець поважає і цінує своїх співробітників, то залучення нових талантів і утримання наявних перестає бути проблемою. Кваліфіковані фахівці самі шукають роботу в таких компаніях.


  • Бренд. Щасливі, благополучні співробітники — найцінніші бренд-амбасадори на всіх рівнях. Вони зацікавлені в просуванні продуктів і послуг компанії і якісніше контактують як з бізнес-партнерами, так і з клієнтами.


Як це працює — аргументи «за» well-being для керівника


Дослідження американської консалтингової компанії RAND Corporation демонструє, що заходи well-being не просто поліпшують фізичне і ментальне здоров’я співробітників, але щомісяця економлять роботодавцям по $136 на кожного співробітника.

Як це відбувається?


1. Знижуються витрати на охорону здоров’я

Коли співробітники змінюють модель поведінки на здоровішу (наприклад, відмова від куріння, фрукти замість чипсів і снеків, спортзал замість пива в барі тощо), хронічні захворювання відступають або не переходять у стадію загострення. Лікарняних і пропусків стає менше, а персонал не відволікається на проблеми зі здоров’ям.


2. Падають ризики, пов’язані з травматизмом на робочому місці


Здорові фізично і психічно люди уважніші й відповідальніші, швидше реагують у складних ситуаціях і ухвалюють правильні рішення.


3. Зростає залучення персоналу


Співробітники компанії, яка піклується «про своїх», почуваються впевненіше і спокійніше, цінують свою роботу і пишаються своєю компанією, більше вкладаються в бізнес-процеси і отримують кращі результати.


4. Знижується плинність кадрів


Знайти і навчити нового працівника — дороге задоволення. Ви ж пам’ятаєте, що незадоволений життям фахівець бажає поміняти своє місце роботи у 2,6 раза частіше?


5. Падають витрати на утримання талантів і пошук нових кваліфікованих співробітників


«Благополучні» компанії притягують фахівців високого рангу. Задоволені співробітники не поспішають шукати «краще місце» — таланти працюють на благо бізнесу.

Вигорання — це те, що не можна вилікувати шелестом купюр у гаманці

Концепція well-being в Україні тільки розвивається. Але важливо те, що компанії, які запускають її методи, бачать результат і стають активними прихильниками такого підходу.


Well-being — це турбота про людей, яка незмінно відбивається у формулі «благополучна людина = ефективний співробітник = стабільно успішний бізнес».

Це повна реалізації стратегії «win-win», коли виграє і роботодавець і найманий працівник.

 
 
 

Comments


bottom of page