top of page
Пошук

Well-being для бізнесу: як досягти загального благополуччя

  • clientpartnerwest
  • 12 жовт. 2021 р.
  • Читати 4 хв

Оновлено: 4 дні тому



Оксана Лещенко - психотерапевт, co-founder Студії корпоративної психології 4ID і Центру психології і трансформації Self


Опубліковано на: Mind.ua


Поняття well-being уже кілька років на слуху в тих, хто прагне вивести свій бізнес на новий рівень. Одні говорять про «програми благополуччя» як про панацею від проблем, пов'язаних із карантинними обмеженнями останніх років. Інші стверджують: «Не працює і не варто витрачених зусиль...». Хто правий, а хто не дуже – спробуємо розібратися.


Що потрібно знати кожній компанії, розповіла Mind психотерапевт, співзасновник 4ID Студії корпоративної психології Оксана Лещенко.


Well-being – це загальне благополуччя нашого життя. Підтримка цього напряму в компаніях дозволяє знизити відтік персоналу, підвищити рівень задоволеності життям і роботою у співробітників, їх залученість у робочий процес.


«Розмивання» кордонів дому та роботи – це проблема, з якою зіткнувся кожен другий співробітник, перейшовши на віддалений формат роботи. Звідси стрес, перевтома і вигорання.

Що можна зробити в цьому випадку в рамках програм well-being:


  • Допомогти фізично. Наприклад, профінансувати покупку нормальної техніки для організації комфортного робочого місця вдома.


  • Допомогти психологічно. Мінімізувати негативні переживання і тим самим оптимізувати робочий процес на відстані – складності, з якими стикається майже кожен керівник.


Існує чимало кейсів, які розповідають про ефективність впровадження «програм благополуччя». Брати корисні деталі з практики інших компаній – це добре, але переймати повністю готову оприлюднену модель не бажано. Не всі заходи, навіть найкреативніші, будуть дієві у вашому випадку. У цьому ще одна особливість well-being-програм: тільки індивідуальний підхід може «відкрити друге дихання» конкретної компанії та її співробітників.


Актуальність well-being для бізнесу


Практика останніх років доводить, що увага до благополуччя пересічних співробітників – це одна з основних бізнес-навичок керівника, який допомагає досягати високої продуктивності всього колективу. Чим вище рівень задоволеності співробітника, тим краще він працює, тому well-being-програми стають частиною корпоративної культури розвинених компаній.


Статистика зарубіжного досвіду


Для американського бізнесу програми well-being стали реальним інструментом в боротьбі з фінансовими витратами внаслідок хвороб і втрат робочого часу підлеглими:

  • Через гіпертонії економіка втрачає щорічно $48,6 млрд. Підвищений артеріальний тиск – це результат незбалансованого робочого графіка та хронічного стресу.


  • Депресія в співробітників – це фактор, який щороку відбирає у бізнесу $210 млрд.


З іншого боку, згідно із взітом ВООЗ, усього $1, інвестований у програми психічного здоров'я, повертає $4 прибутку. Загальний внесок комплексних well-being-програм – це економія на лікарняних і раптових відгулах по $136 на кожного співробітника!


Як працюють well-being-програми та чому не завжди спрацьовують


Well-being-методики – це комплекс заходів, розрахований на віддачу в середньостроковій або довгостроковій перспективі.

Один вебінар або одна-єдина зустріч із психологом у колективі не дадуть очікуваного ефекту. Як і не допоможе «День здоров'я», який проводиться раз на пів року для «галочки».


Не спрацюють також хаотичні рухи та прагнення «зробити все і відразу». Це призведе до зайвих витрат і не дасть бажаного відгуку з боку колективу.

Реальне поліпшення добробуту працівників, а отже, і фінансових результатів компанії досягається через пів року-рік після планомірного впровадження перших комплексних програм.


Для початку роботи в well-being-напрямі потрібні:


  • детальне опитування співробітників для виявлення «сліпих плям» і пріоритетних напрямів активності;


  • аналіз наявних ресурсів – фінансових, часових, людських;


  • розробка комплексної програми з урахуванням специфіки роботи компанії;


  • залучення до реалізації програми топменеджменту підприємства.


Що може завадити


Заважає те, що викликає настороженість і опір з боку співробітників.


1. Непослідовність


Приклад:

Куріння для компанії стало майже релігією. Співробітники практично живуть на перекурах, а під час сезонів застуд натовпами йдуть на лікарняні або, що ще гірше, чхають і кашляють на робочих місцях, а потім страждають від ускладнень і хронічних захворювань.


Керівництво заохочує спроби кинути палити – преміює найактивніших, дарує сертифікати на відвідування фітнес-центрів і басейнів. Але... залишає за собою право курити на власному балкончику.


Так не спрацює – потрібен особистий приклад керівника.


2. Зайва напористість


Приклад:


У компанії курять усі, крім керівника, який вирішує почати активну антитютюнову кампанію без попередньої підготовки. Це спричиняє атмосферу недовіри та нерозуміння. Колектив чинить опір, ополчаясь проти керівництва.


Як має бути: спочатку інформаційна підготовка, щоб переконати і зацікавити людей. Потім – дії. Результат – відгук людей і віра в щирі благі наміри керівництва, а не «черговий підступ».


3. Неготовність співробітників приймати допомогу


Приклад:


HR компанії активно впроваджує заходи програми well-being: психологічні вебінари і практики, здорове харчування і фізичні активності, заохочення до здорового способу життя та інше, але... Черговий вебінар зустрічається саркастичним: «Чому вчитимуть цього разу?» і порожніми місцями в аудиторії.


У чому причина неприйняття старань? Неусвідомленість і невміння піклуватися про себе. Якщо людина споживає неусвідомлено, то й цінність запропонованих компанією «смаколиків» для нього нульова.


Як зробити співробітника щасливішим


Загалом додати трошки благополуччя в життя офісного працівника можна й без значних вкладень, досить просто:


1. Пам’ятати про знаменні події – вітати і робити, нехай і невеликі, але приємні подарунки.


2. Заохочувати навчання та особистісне зростання – направляти на курси і стажування, допомагати співробітникам побачити перспективу та нову мету.


3. Сприяти діалогу персоналу з керівництвом – для початку згодяться навіть ящики для листів і дошки з маркерами – головне, щоб люди відчули, що їх чують.


4. Цінувати та оцінювати співробітників гідно – похвала й добре слово – це мотивація, яку не можна ігнорувати.


5. Заохочувати ініціативу і змагальність, підтримувати командний дух – загальні святкування, відвідування футболу або театру, вилазки на природу – це те, що зміцнює зв'язки. Люди із задоволенням беруть участь у конкурсах і розіграшах – стати «Кращим менеджером місяці», володарем звання «Найбільш пунктуальний» або «Самий позитивний» захоче кожен.

 
 
 

Comentários


bottom of page